Блог ім. Nikita1100gs

Блог ім. Nikita1100gs → навіщо мені мотоцикл або про їзду в маленькій, але гордій країні в центрі європи.

Знаю, знаю, новий гальмівний диск вже прибув)

Попередній пост:

Перший сезон.

Не раз чув фразу, що на ендурі ти вибираєш не дороги, і напрямки.і це справжня правда.

Перший час я просто прикочувався до мотоцикла. З перших кілометрів прийшло повне взаєморозуміння з апаратом, але все ж перший сезон, почуття самовпевненості довелося задушити і бути вкрай обережним.

А на цій фотографії я був не дуже обережний, нефіг лізти вночі в незнайомі місця, мало не засмоктало в болото. Тягти на боці по трясовині довелося майже до шолома.

далекі поїздки вирішено приберегти на майбутнє, все ж поки покатаюся по місцевості. Стандартне робота-будинок і у справах. Іноді викотитися за місто, подивитися всякі цікаві штуки по трохи з’їжджаючи з асфальту. Білорусь маленька, щоб ви розуміли за 5-6 годин ти можеш звернутися до абсолютно будь-якої точки в країні. Живу в мінську досить давно, але родом з м постави, що на північ близько 200 км. Катався туди, і ось моя перша помилка, неграмотне використання багажного простору. На асфальті питань немає, три кофра, сумка.а ось коли ти куди хочеш з’їхати, розумієш, що кофри, особливо центральний – зайве. Тому й плівся, щоб нічого не відламати. По прибуттю на батьківщину починав кошмарити батька, у мене ж ентузіазм і гусак, а у нього супертенера. Треба їхати! запитує куди-та в принципі неважливо). Погода класна місць, незвіданих багато. Мій батько (па привіт, я знаю ти читаєш байкпост) дуже досвідчений мотоцикліст.ентузіазму не так багато, як у мене, але тут справа не у віці, а в досвіді. Наїздив він дуже-дуже багато. Багато що бачив, і мотоцикл для нього, і мотоцикл для мене, це трохи різні речі і ставлення до покатушкам відповідно. Але мої доводи мовляв у тебе ендуро, погода відмінна, а ти вдома сидиш, в більшості випадків спрацьовували). У перший спільний виїзд ми помінялися мотоциклами для порівняння, і ось який справа. Батько на моєму гусе йшов по грейдам набагато, набагато швидше мене. Я банально не встигав. Відразу думав справа в досвіді і накаті, мовляв прийде з часом. На прямий питань немає, у тенери потужність порядна, а ось повороти гусак пролітав набагато впевненіше. Вага у ямахи і гусака плюс мінус, але перед проходженням поворотів на тенері швидкість доводилося скидати, в пісках переднє колесо вело себе не дуже стабільно, як би я не зміщував вагу назад і не розгазовував. Діставшись до точки, він сказав таку фразу: “обидва мотоцикла турендуро. Але гусак більше про ендуро, а в тенері більше туриста.”коли ми їхали назад тією ж дорогою, я йшов першим і як виявилося справа була не тільки в досвіді. Тепер несився в далечінь вже я, гусак на грейдах дозволяв собі набагато більше.

Почав без нічого виїжджати в ліси, поля. Так і катався в своє задоволення. Потім трапився серпень 2020го, і після одного випадку мотоцикл я сховав в гараж.вечір, стояв у великій пробці на одному з перехресть м мінська, це в ті дні коли спеціально навчені хлопці йшли уздовж рядів машин в повній екіпі і трощили машини, при цьому витягаючи людей з машин і б’ючи вже їх. Стою я собі стою, нікого не чіпаю, в метрах 30 переді мною стоїть хлопець ніби як на хорнеті (за характерним розташуванням вихлопу). Несподівано до нього підбігає 3 спеціально навчених патріота з пр – 73 (це той самий гумовий кийок, на озброєнні міліції) першим ударом в шолом збивають з мотоцикла, він природно падає на бік. А потім в троєм починають його бити, по шолому, по тілу, по мотоциклу. Недовго думаючи розумію, що така доля може наздогнати найближчим часом і мене. Проскакую повз машин у бік пішохідної доріжки. Впираюся в бордюр сантиметрів 25-30. Слава гусю без проблем на нього заїжджаю, і ломлюся через двори в бік свого будинку. В одному з дворів така картина, стоїть натовп, людина 100 не менше, в повному екіпі зі щитами і дивиться на мене, я і не думаючи зупинятися проносяться далі по тротуарах у бік будинку. У жовтні зліг з короною, і перший сезон закінчився досить рано.

Сезон номер два.кордони у нас закриті з усіх боків, спробувати проїхати в росію авантюра цікава, але в разі настання відповідальності, мене могли не зрозуміти на роботі. Відпустка намальована майже на два місяці (червень, липень). Я все життя живу в білорусі, але так мало знаю про свою батьківщину. Вирішено було присвятити час відпустки на їзду по країні в пошуках крутих місць. Забігаючи вперед скажу, як же я виявився правий.гусак обслужений і стоїть в гаражі, іноді заганяючи в гараж машину, витягав гусака на вулицю і заводив, в надії що ця шайтан машина швидше розтопить весь сніг і наблизить наступ такого бажаного мотосезону).перший виїзд був у квітні, трохи бруду, багато сільських, відмінний день. Шукали один населений пункт що знаходиться практично на кордоні. Знайшли, потім шукали язичницький камінь в лісах. У мене до цього є підозра що тоді ми перетнули кордон з сусідньою державою, але як то кажуть не спійманий – не злодій. Камінь так і не знайшли. Треба буде повернутися до цього питання.

У травні була перевірка бездорожних можливостей цих двох турендур. Досить глибокі і довгі калюжі, повні бруду. Трохи попрацював вагою, пошукав дно ногами, але все ж проскочив. Тільки брудний був акі чорт. Зіткнення гарячих бошок з водою і брудом додало спецефектів у вигляді димової завіси. У мене не відключається стабілізація і абс. І ось коли ямаха проходила канаву, вона зупинилася. У той момент, коли потрібно було йти на хорошому газу електрика все задушила. Грязьові ванни прийняті, маршрут подолано. Повернулися брудні, мокрі, але задоволені.за перший сезон я трохи набрався досвіду, і зараз якщо по маршруту передбачається грейд і бруду беру з собою мінімальний набір. Сумку на хвіст, в сумку: трохи інструменту, вода, джгути для покришок (ох і стали в нагоді вони мені), компресор замінений на велонасос (помер), ніж, дощовик. Якщо передбачаються водні процедури-плавки, маска. З деяких пір стяжка з храповим механізмом (про це нижче)

Погода влітку видалася на славу. Часом спека стояла по 32-35 градусів, що не зовсім характерно для наших країв. У відпустці накочував в день по 300-400 кілометрів.

При температурі 30+ в екіпі можна отримати тепловий удар.

Тому і їздив вкрай обережно.я до речі не користуюся навігатором на мотоциклі. Умовно вибираю місце яку хочу відвідати, їду в тому напрямку, звертаю де попало, потім перемагаю через невідомі дороги, ліси поля і т. Д. Якщо вже все зовсім йде не за планом тоді можу подивитися карту щоб нарешті зрозуміти де я. З цієї причини я майже завжди їжджу один. Таким досвідченим шляхом я і зробив для себе величезну кількість відкриттів. Тут і сталося перше занурення) я довго шукав міст який з’єднує 2 частини нац.парку» блакитні озера”, і ось чергова лісова дорога вперлася в невелику річку.

з таким добротним плином… Ну штож, роззувся взяв палицю і пішов мацати дно. Результат виявився прийнятний, поставився на залізного друга і в дорогу. Їхав повільно, течією постійно намагалося знести, але я перемагав… За пару метрів до берега морда мотоцикла пірнає в невідомість, я пірнаю в воду тільки і встигаю що заглушити двигун. Що маємо, над водою по суті тільки хвіст та заднє сидіння. Вихлоп теж над водою, добре. Заводити не можна, та й сенс … Бився зі стихією хвилин 40, витягнув на берег. Викрутив свічки-сухо, перевірив повітряний фільтр-сушити. Власне, завівся і поїхав далі. Після цього куплена стропа з храповим механізмом. Міст знайдений не був.

Тепер до історії з акробатикою в меліоративну канаву. Поїхав у бік браслава, недалеко від м міори десь в лісах є водоспад. Він і був метою поїздки. Перед цим заїхав на екотропу»єльня”. Єльня це найбільше відкрите болото в європі.

Красиве місце, будучи в тих краях обов’язково до відвідування. Далі за списком водоспад, за всіма орієнтирами приїхав куди треба. А його няма. Тут пролітав місцевий на тракторі, питаю, він і каже-бачиш поле, об’їдеш навколо там і буде те, що ти шукаєш. Я ж на ендуро, яке навколо. Їду напролом, а це поле не кошенное. Трава коштує ну метра під півтора-два. І густа ж сволота. У якийсь момент я розумію, що трава закінчується аж надто різко, по гальмах, але за інерцією ковзаю ще пару метрів, і звалююся вниз. При падінні встигаю зістрибнути. Глушу мот. Ну дела. Висота під 2-2.5 метра, на гусе не заїду. Та що там заїду, ногами навряд чи заберуся. Поставив його вертикально, і пішов шукати ухили простіше. Такий ухил був знайдений в метрах 50, акуратно по дну канави доїхав, не без праці виліз. Власне, поломки я вже говорив: датчик тиску масла, абс в аварії. Абс відрегулював на місці. Датчик ссытся, але більше як запотівання. Зламав козирок на своєму кросовому airoh. Колесо пробив. Привів в порядок себе і моп. Водоспад таки знайшов. Ну як водоспад, маааленький, але за мірками білорусі диво дивне. Там і скупався).

Знайшов спільноту однодумців-ендуристів,Вони особливо не афішуються, тому нехай все залишається як є. Пару раз водив групи по 5-7 мотоциклів на північний захід білорусі, маршрут близько 600-700 км, знову ж суто по пам’яті. Всі залишилися задоволені. Вони маршрутом, а я хорошою компанією. Тепер частенько звуть мене з собою.

Занурення номер два. Шукав партизанські бази в районі оз.навмисне, їхав по маршруту як підказали місцеві. Вперся в річку. Річка спокійна, обрив нормальний, але глибиною метр півтора. Через неї міст. Колись він явно виглядав по краще, але час бере своє. Та й розрахований він був явно не на мотоцикл. Стрибав я по ньому стрибав, начебто все окей, трясеться, але тримається. І ширина його сантиметрів 50-70. Підсумок закономірний, під заднім колесом лопнула одна з дощок – мотоцикл на бік і в воду. Моє супергеройське вміння, це встигати його заглушити під час падіння))) мотоцикл на дні. Я знову у воді. Руками більш-менш підтягнув до одного з берегів, стропу до пня. Повільно, але вірно дістав. Стандартна процедура свічки, впуск. Що дивно, за 2 занурення мотоцикл не разу не хапнув воду.

З лосем урок отримав на все життя. Набравшись досвіду і звикнувши до мотоцикла, я почав їздити не те щоб швидко. Місто суто пдр. Траса, пдр + 10-20. А ось з грейдами … По знайомих путівцях з хорошою оглядовістю можу їхати дуже швидко, типу 100+. Того вечора я повертався з нарочі. Смеркалось…… Є там поворот один затяжний, зліва справа-кущі. Швидкість була під 60-70 км.і ось в метрах 15-20 від мене вистрибує чорний засранец. І чорт би з ним якби він пробіг, а то став і дивиться. Я по гальмах, а абс то включений, до останнього оттормаживал, за пару метрів до лося кладу мотоцикл на бік і б’юся об його ногу. Ковзання було недовгим, але!.. Я від мотоцикла не відвалився, а залишився верхи (або боком, тут як подивитися)). Конструкція оппозита чим цікава, двигательдуги не дозволяють мотоциклу тебе придавити, так що після ковзаня ти спокійно встаєш цілий і неушкоджений. З пошкоджень надламаний правий поворотник, і можливо самолюбство лося.

У вересні поїхав в гродно, пряма дорога близько 270км, але у мене вийшло майже 600. Знову ж їхав за принципом куди хочу туди і звертаю. Заїхав на крейдяні кар’єри, що недалеко від волковиська.

З цього обриву летіти вниз далеченько, висота метрів 80-100.

Раніше там була туристична мекка для білорусів, блакитна вода, та й в цілому природа класна, було дуже багато відпочиваючих.потім всі дороги і під’їзди перекопали, а відвідування дозволено тільки з супроводжуючими. Справа в тому, що кар’єри ці, хоч і законсервовані, але небезпек кроять в собі чимало. Дуже глибокі, а люди наші не особливо вміють без алкоголю відпочивати. Плюс там поруч повно діючих промислових об’єктів і заводів. Манівцями снував по селах, місцеві вказали мені вектор руху, і ось я виїжджаю на асфальт, та асфальт не звичайний — а натурально білий. По цій дорозі із завидною регулярністю снують кар’єрні белази, перевозячи вапно, тому дорога і біла. Потім уткнувся в кпп. На вулицю матюкаючись вийшли два вусатих мужика і запитали, що я тут забув, мовляв режимний об’єкт. Кажу мовляв так і так, шлях неблизький проїхав, хочу подивитися на ваше диво природи. Не дуже вони мені раді були, але розговорилися і все стало нормально. Михаличі (у обох по батькові михалич), виявилися простими нормальними мужиками. Розповіли, як пробратися до кар’єрів, а на зворотному шляху сиділи з ними пили чай з сушками, і базікали про все і ні про що.далі в гродно, через місто свісілочь. Недалеко від свислочі в 2012 році мене затримували за порушення правил перебування в прикордонзоні, але до мотоциклів ця історія відношення не має, хоч і дуже кумедна. Прокотився по нічному гродно. Сховав байк, пройшовся по барах. Класне місто гродно. Всім по-хорошому раджу побувати. Наступного дня поїхав до шлюзу домбровка, що частина серпневого каналу, зупиняючись на фортах гродненської фортеці. Звідти вже із заходу на північ в постави. Вересень був не дуже теплим, на момент виїзду було 7-8 градусів і вечоріло. 340 кілометрів у темряві незнайомими дорогами. У певний момент температура впала до 4-5, підігрів ручок дуже крута штука, а дощовик рятує не тільки від дощу. Приїхав вимотаний і відразу ліг спати. Їзда вночі забирає величезну кількість сил, через підвищену увагу і постійну готовність зреагувати на непередбачені обставини.

Через пару днів витягнув батька поганяти по нацпарку. Забралися досить далеко, вже вечоріло, до того ж дощ почався. Вирішили повертатися через пішохідну стежку. Стежка звичайно крута, але пристосована вона все ж для ніг. Багато сходинок, мостів і зростаючих із землі високих коренів і тд. Непросте було випробування, але і мотоцикли і ми впоралися на відмінно, хоча по сходинках скакати на туринді, ну таке…

На вулиці ставало все холодніше, дні коротше і ось другий сезон повільно підходив до кінця.гусак знову вирушив на зимівлю.

Думаю, друзі, ви чули таку фразу: «цінність речі це — не те скільки вона коштує в грошах, а тим скільки задоволення вона приносить». У моєму випадку, старий важкий гусак-безцінний. Він мені подарував таку кількість класних емоцій і спогадів, що тепер мене і цей байк пов’язує не тільки тех.паспорт, а всі історії та пригоди, в які ми потрапляли, і з яких вибиралися разом.

я дописую цей пост, за вікном заметіль, і одна думка не дає мені спокою. Є одна дорога недалеко від нарочі, багато разів проїжджав по ній, знаю майже напам’ять. Там є поле, на якому стоять вітряки. Недалеко від вітряків, поворот на грунтову дорогу, на яку я багато разів хотів з’їхати, але так жодного разу і не звернув. Горбиста місцевість створює ілюзію, що дорога йде в небо. Дуже хочеться опинитися там, повернути і нарешті дізнатися, що ж чекає мене за горизонтом…