Болгарія частина 1

сузукі і гросглокнер 2019

…день 3…вранці виглянув у вікно-йде дощ. Телевежу не видно зовсім, хмарність низька. Прогноз погоди-дощ на 6 днів. Радує тільки те, що в пловдиві +27 і сонячно.

Поміняв гроші, купили продуктів і висунулися в бік бузлуджі. Поїхали на шипкинский перевал, щоб подивитися заодно пам’ятник шипка. Коли ми піднялися на гору, зрозуміли що ми в дощовій хмари. Гуляти пішки ми не захотіли, поїхали відразу до бузлуджі. Я так зрозумів, це була стара дорога, місцями не було асфальту, місцями тільки глина. Ці 12 км ми їхали 30 хвилин! видимість не більше 5-10 метрів. Дощ почав йти зліва направо. Дивлюся по gps до тарілки 300 метрів, а її не видно і близько. Коли під’їхав до змий майданчика, здався темний силует в тумані. Я трошки напружився, 60 метрова тарілка в тумані-сайлент хілл з його серпанком не вписується зовсім. Фотік довелося замотати в пакет.бузлуджа-найвідоміша покинута будівля європи. Будинок-пам’ятник болгарської компартії-модерністська будівля, побудована за проектом георгі стоілова в 1981 році в пам’ять про те, де і коли була заснована комуністична партія болгарії. У 2016 її почалася реконструкція. Але ми такого нічого не побачили. Місце-дуже атмосферне.

З гори спустилися іншою дорогою. Її стан краще в 100 разів. З долини було видно балканський хребет і хмари, які намагалися крізь нього прорватися. Дивився я на них і думав ” якого лисого ми туди поперлися!?”була думка заїхати на гору ботев висотою 2300 метрів до метеостанції. Але в такі погодні умови це було не реально навіть пішки.мокрі, брудні, голодні, але задоволені поїхали короткою дорогою, яку запропонував навігатор. Асфальт скінчився відразу, гравійка через 3 км, грунтовка ще через 4 км.ми просто опинилися в пшеничному полі. Назад я вирішив не їхати, поїхали напролом. Проїхавши поле, вперлися в гірський струмок. Добре, що він не глибокий. А за ним чий то двір. Мужик подивився, помахав нам. Не знаю, він вітався або навпаки, але зупинятися я не став. Через 1 годину виїхали на дороги. 25 км оффроуда мені зайшли. У пловдив приїхали до 22-00. Хостел був уже закритий. Подзвонили за номером в букінгу, нам сказали зайти з двору. Як виявилося, адміністратор нас чекав, ще й картоплю фрі приготували поїсти. Ось це гостинність!…день 4…на ранок дощу не було, але прогноз все ж був не найкращий. До обіду погуляли містом. Пловдив-найстаріший з міст європи, другий за величиною в болгарії, розташований на річці маріца, в 25 км від родопських гір. З історією міста можна познайомитися в регіональному археологічному музеї, де зберігаються стародавні монети, зразки мозаїки і глиняні лампи. Античний театр епохи римської імперії раніше вміщував до 6000 глядачів. Зараз тут проходять оперні виступи та концерти. У пловдиві зберігся античний стадіон часів імператора адріана, де можна подивитися фільм у форматі 3d. Шкода, у нас немає часу, щоб ще на день залишитися.

В обід виїжджаємо в гори родопи. Схили гір мають буро-червоний відтінок і виглядають досить вражаючими – глибокі каньйони і круті скельні схили. Середня висота -785 метрів, пікова точка висоти-2 191 метрів над рівнем моря (гора голям-перелик). Західна і східна частини гір сильно відрізняються. Східна скеляста, західна полога з невеликими долинами.встигли проїхати тільки до гес на гірській річці і знову дощ. Це просто фіаскою…на додачу до цього, почала хрустіти ланцюг і клацати при старті. Хоча я її підтягнув 300 км назад. Щось їй стало погано від такої кількості води.

Східна частина гір дуже схожа на карпати. Навіть рослинність така. Насолодитися хвойним лісом нам не дав той же дощ. Так ми і їхали 6 годин до самого банско. Дорого вузька, але без ям. Потоки води на поворотах сильно напружували, доводилося скидати до 20 км/год. Заправок в межах 200 км тільки 2. О 20-30 селимося в банско. У готелі ми одні, власник трохи розуміє російську. На сходовому майданчику розкинули всі свої мокрі речі. Точніше – всі мої мокрі речі. Дощовик дружини не підвів, хочу і собі такий знайти (комбінезон sidi).

Римський міст, який функціонував ще в 80-х роках. А йому то ювілей був – 2000 років. Найвідоміший в болгарії диявольський міст він і більше і старше. Але мені і цей сподобався. Вміли ж будують! не те що в україні, нова дорога за 2 роки укочується від фур, а через 3 — вся в ямах і потребує капітального ремонту.

…день 5…

У ці дні strom відпочивав в гаражі, біля хюндая собственика готелю. Ми виспалися і пішли дивитися банско. Це місто – найбільший гірськолижний курорт в болгарії. Розташований він біля підніжжя гірського хребта пірін, з висотами до 3000 метрів. У місті добре збереглася громадянська забудова xvii-xix століть з особливостями, притаманними традиційній архітектурі. У центрі міста-церква святої трійці (1835 рік). У місті та поблизу нього-численні мінеральні джерела. Відпочивати в банско не тільки приємно, але і вигідно – курорт має статус найбільш бюджетного гірськолижного курорту світу, звання отримано ним в 2014 році. Ми потрапили в перший сезон. На вулиці не було нікого, крім місцевих жителів. Мінус тільки один-підйомники і ресторани закриття теж. Вплив ковіда дуже сильно відчувається тут.

Після обіду ми виїхали на мотоциклі в гори. Там є дороги, яких немає на gps. Понялися на 2000 метрів до туристичного будиночка, далі проїхати не змогли, на дороги були залишки лавини. Пішки ще 1год і ми на альпійській галявині. Красотище! видно вершину вихорена-найвищої точки масиву пірін (майже 3000 метрів). Коли зайшло сонце, різко похолодало. Сюди потрібно їхати не на пів дня, а на пару днів з наметами.

повернулися в готель. Нам вже приготували вечерю, яку я замовив вранці. Сніданок входить у вартість. Посиділи ми так до 12-00, напилися домашнього вина. Кращий готель, що ми бачили!

Дуже шкода, що ми потрапили в мертвий сезон. Хотілося б ще на гору тодорку піднятися, проїхатися на борді влітку. Так що доведеться сюди повернуться взимку.

Пс! у 3-й частині будуть гірські озера)